torsdag 25 december 2008

christmas day

det blev en riktigt trevlig jul igår, väldigt mycket mat och dessutom fick jag lite fina saker, bl.a. välbehövliga pengar till resan och en söt liten digital photo phrame som man kopplar till sitt usb och sen kan kolla på sina digitala bilder i.. perfekt till madrid :)

min brorsa var kvällens fotograf med sin proffsiga systemkamera som är helt underbar att ta bilder med, men jag hann minsann knäppa några med min, inte lika professionella, kameramobil..

tomten kom! han var lite törstig, men glöggen var redan uppdrucken (av undertecknad)

min minsta kusin dahlia fick en prinsessklänning. hon var nöjd.

ett litet litet pepparkaks-dass..

som avslutning på kvällen skapade min morbror en cocktail till mig, den är gjord på vodka, citron och nektar av havtorn och heter "madrid hellkick". lovley!

sen mötte jag lynnie och vi promenerade hem från skanstull, jag utan känsel i tårna, hade nämligen glömt att byta skor efter jobbet så mina stövlar stod kvar där och jag hade ballerinaskor på mig.. vi gick iaf hem till henne och avslutade julafton 2008 med att dricka bubbel (väldigt lite för min del), prata med hennes föräldrar och lyssna på bra musik :)

idag ska jag träffa lina! min bästa kompis från florens! har saknat henne hur mycket som helst, det ska bli underbart!

ciao!

Inga kommentarer: