torsdag 13 november 2008

short message service

igår var en fullspäckad dag. (tänker alltid på späckhuggare när jag säger eller skriver det ordet.)
jag svischade fram och tillbaka genom staden, men innan jag började jobba hann jag iaf sitta två timmar på bibliotekt i kulturhuset och plöja igenom halva "the great gatsby" som ska vara färdigläst på måndag.




såhär trevlig var min vy då..
jag älskar utsikten från kulturhuset, även om plattan och husen runt är jättefula.




sen var det då kockkvällen på NK. halleluja alltid så stressigt med allt, men det gick bra, och även om vi slet som djur och var dödströtta efter, så fick vi iaf god mat och fina goodiebags med oss hem :)
(och förhoppningsvis bra OB eftersom vi jobbade till 23.00)

vaknade och hade fått världens finaste sms av min baby, fan vad jag saknar honom och fan vad det suger med distansförhållande, men smset gjorde mig jätteglad iaf..

nu ska jag sätta mig och skriva lite mer ... ESSAY! surprise!
oväntat va?

ikväll kanske vi ska gå och se låt den rätte komma in, vill verkligen se den, även om en filmatisering av en bok aldrig blir bra så tror jag på denna, och dessutom var det aslänge sen jag läste boken.

ciao!

2 kommentarer:

Anonym sa...

:( jag lider verkligen med dig petra! det suger med distans, men det finns ju många fördelar också :D tänk hur mkt ni uppskattar varandra när ni väl ses!

Petra sa...

tack baby, hehe jag vet, det är ju positivt att vi aldrig hinner tröttna på varandra.. men still.. it sucks! vissa dagar är bara så himla mkt vidrigare än andra.. puss på dig!