tisdag 23 december 2008

rapport från en lycklig flickvän

herregud, jag har lyckats fånga världens puttinuttigaste italienare. remember att jag skulle skicka en hemlig julkapp till honom? well, jag gjorde det förra veckan, och den kom fram till honom igår morse, och han blev helt överlycklig, han skrev ett sms helt på svenska som han hade suttit och översatt ord för ord med sin lilla svensk-italienska ordbok, hur sött är inte det?

sen idag, på min lunchrast, ringer det en tjej och presenterar sig som "vendela, från gullmarsplans blommor" och säger att de har en blomsterleverans till mig..
börjar såklart misstänka en viss person, men tycker ändå att det är olidligt spännande hela resterande dagen på jobbet! när jag kommer hem kastar jag mig in genom dörren, och där står dom, i en liten vas som min pappa så vänligt har fixat. och visst var det från lilla B, tre superfina rosor och ett underbart kort, säga vad man vill om honom, men beskriva sina känslor med poetiska ord, det kan han!



jag är så glad så glad, det enda (!) negativa är att han är så långt bort, tillochmed längre än vanligt, eftersom han spenderar julen nere i neapel.
men tack älskling, ti voglio tanto bene il mio piccolo sill preferito!







nu ska jag försätta mig i julstämning genom att äta upp hela min choklad-kalender, upptäckte att jag bara hade öppnat fram till lucka 6, så nu ska den tömmas!




allra sista dagen på jobbet imorgon!

ciao! (och god jul!)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så himla sött! <3

Anonym sa...

Åhh! :) Man känner verkligen hur glad du är! Men vad skickade du till honom!?

Och haha, jag har också bara öppnat min till den 6e, beror nog på att jag började jobba den 6e o glömde bort mitt liv. Men ha en bra jul, pusspuss!

Petra sa...

:)
hihi jag skickade ett jäkla gosedjur som hade en tröja med en bild på oss på :) den var söt, sen fick han lite godis han älskar o dessutom var det en liten present till hans föräldrar, eftersom jag är så jäkla omtänksam höhö!
merry christmas girls!