tisdag 2 december 2008

five days later

ingen update sen i torsdags, inte så konstigt med tanke på att jag har lekt turistguide åt tre vimsiga italienare. det har varit jättekul, stockholm är en trevlig stad att visa upp, men däremot är det svårt att hitta på massa roliga utomhusaktiviteter när vädret är så här fruktansvärt.

i torsdags promenerade jag och L & V runt hela stan, och sen var vi ute och drack lite drinkar på fridays på kvällen. i fredags jobbade jag, och killarna fick underhålla sig själva, de gick till skansen. på kvällen satt jag hemma hos katja med carro och sofie och laddade inför att B skulle anlända. efter lite drama (såklart), så kom han äntligen och det var som vanligt mellan oss när vi träffas, det känns inte ett dugg att vi har varit ifrån varandra en månad, allt är vara precis som det ska vara :)

i lördags var de små liven hemma hos mig och lagade middag, lasagne, och sen gick vi till underbara bar och drack massa vin. (carro, sofie, cindy & josse var också med)



sen hela söndagen, måndagen och idag har jag och B bara umgåtts (har bl.a annat promenerat, vart på vasa-muséet, lagat mat och tittat på schlagershow på vickan), men nu i eftermiddags åkte han hem, och jag har vart superlåg hela dagen, brukar faktiskt inte vara det när vi separerar, jag tar mig alltid i kragen och ser framåt, men just idag är det nog i kombination med skitvädret, skolångest och att jag är så trött.


jag ska nog gå och lägga mig nu på en gång, så att jag mår bättre lite snabbare. dessutom ska jag jobba imorgon + torsdag & fredag så det är lika bra att samla energi ..

ciao!

3 kommentarer:

Anonym sa...

ååh, kan verkligen tänka mig vilken ångest att behöva säga hejdå när ni inte vet när ni ses igen! :( lider med dig. Jag laddar redan för nästa måndag!! puss

Anonym sa...

åh nä petra. så tråkigt när han åker och du depremerar dig, det blir en sån kontrast mot när han är på väg att anlända och du är yvig och strålar :P Ta dig i kragen, tänk bort skitvädret, jobba jobba jobba så går tiden fort och sen är du i maaaaaaadriiiiiiiiiiiiiiiiiiid bruden!

Petra sa...

tack ni är så söta, det är rätt attityd!
jag gör mitt bästa! <3