onsdag 5 november 2008

lingvistik & livsglädje

äntligen har jag kommit igång med min "lingustic essay", den ska vara färdig på måndag och igår hade jag inte ens börjat. ok, det är bara en liten uppsats på tre sidor, men det är svårt att koncentrera sig på den när jag har min stora tenta på fredag som blockerar hela min skalle.

nu har jag kommit en bit på vägen, jag analyserar språket i turist-broschyrer, tittar på överdrifterna, meningsuppbyggnaden, vilka sorts ord de använder m.m. .. ganska kul men svårt att skriva mycket om.

känner mig mycket mer positivt inställd till livet idag, hela början på denna vecka har varit ganska miserabel, och för mig som aldrig känner mig deprimerad har det varit riktigt jobbigt. söndag och måndag var katastrof och igår var inte heller en dans på rosor, men jag antar att man måste känna sig nere ibland, om inte annat så för att lära sig att rycka upp sig och göra något åt situationen.

nu när jag har lite ordning på studierna, och dessutom har haft ett stöttande samtal med min lilla darling så känns det bättre. det är inte mycket som krävs.



chaitebloggpaus.












grattis obama förresten!

ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

bra uppryckning petra! :) du skall icke vara deprimerad. Ses imorgon! pusss