tisdag 7 oktober 2008

yesterday, all my troubles seemed so .. close.

igår var en riktigt vidrig dag.

jag fick värsta insikten om att jag tydligen kommer att få IG i en kurs jag läser om jag åker till italien om två veckor (vilket jag har planerat i ca 5 månader).
jag får inte missa mer än 20% av dessa lektioner, och om jag inte kommer på den lektionen som är schemalagd under tiden jag är borta, så har jag varit borta 28%. (vi har endast sju lektioner i detta ämne, så en lektion är 14%, och jag har redan missat en när jag var på mallorca för en månad sen). skitsystem säger jag, tar man sitt studie-ansvar borde man kunna missa två lektioner!

det kanske låter dumt att riskera ett betyg för en semesterresa, men det är inte en vanlig sådan, jag har sett fram emot den ända sedan jag flyttade ifrån florens i juni!
jag vill träffa min pojkvän, mina kompisar och min gamla familj! nu!

jäkla skituniversitet, jag hoppas verkligen att det löser sig, jag mailade min lärare igår, och har suttit o stirrat på skärmen hela förmiddagen, men hon behagar inte svara än.

håll tummarna för mig!


nu ska jag försöka plugga lite till, och sen ska jag jobba mellan 16.00-20.00.

om exakt två dygn landar min soulmate på arlanda!

ciao!

Inga kommentarer: