tisdag 14 oktober 2008

tired


jag är så trött att jag knappt kan fästa ögonen på skärmen, än mindre trycka ner tangenterna, men nu har jag gett mig in i bloggvärlden, så jag får faktiskt uppbåda mina sista krafter och skicka iväg en liten uppdatering innan jag somnar.

har precis skickat in min anmälan till universitetet. det känns bra.
inte för att jag har sökt något speciellt, men ni kan få en liten hint; alla kurser jag har sökt är på distans. fortsättning följer.

idag på dagen var jag på ett språklig-analys-seminarium, som det så fint kallas, och lämnade in mitt förslag på vad jag ska skriva om i min akademiska lingvistiska uppsats. får se om min lärare hissar eller dissar..
tidigare ikväll var jag hemma hos cissi & bella i rissne och åt kebab och snackade tjejsnack, hur trevligt som helst.
imorgon blir mer skola och sedan barnkalas för lilla bianca (carros systerdotter), och sen ska jag hem och packa och sova så att jag äntligen får vakna upp till torsdagen den 16:e oktober.

shit vad allt jag skriver är tråkigt, men jag saknar inspiration, behöver åka till italien för att återfå den!

my international summary: im sooo tired, im using my last power writing this stupid blog-message, i can hear the bed screaming my name. today i've been to a seminar at uni, and this evening i had dinner with some of my girlfriends. very nice.
tomorrow more school and than birtdayparty for a friends daughter. im already looking forward to tomorrownight when i can go to bed again, i just want it to be october 16th.
haha i know im really boring, but i need to go to florence to get my inspiration back!

ciao e buona notte!

2 kommentarer:

Anonym sa...

är det så att bäste petra har planer på att flytta ut i stor-lilla vida världen igen? ;) (tänkte inte enbart säga stor, hittar man sin gymnasiekompis på en billighets mataffär i ett främmande land i en liten stad är världen fan inte stor)

Petra sa...

haha du har så rätt så rätt, jagg smider planer, men vågar inte göra dem officiella än, ifall det inte blir av, men det handlar om europa iaf.. :)